Sabtu, 11 September 2010

salam lebaran part 1

semalam, punye lah payah nak lelapkan mata, padahal keesokkan hari nya "Raya". Entah menda dalam kepala ni dipikirkan nyer.... kepala pikirkan pasal kerja.. kerja.. kerja...

Aku ambik cuti kemaen lama since 9hb sampai 21hb.. lama bukan? bukan saja "curi tulang" k, aku saja cuti lebih masa memandangkan ramai sedara mara aku kawin musim raya ni, wah.. banyak lah dapat makan nasi minyak diorang kn.. hehe... Diri sendiri bila lagi?? jeng jeng jeng... tunggu.. insya-allah ada rezki, dengan sepantas kilat aku beritahu semua... hahahaha...

Mama insan yang paling sibuk berbanding dengan yang lain, buat kek, buat biskut raya, kemas umah, n masak.. Aku?? tolong, tapi tak sepenuh nye.. memandang aku balik kerja lambat jadi terpakse mama buat pelan sorang2.. huhu... sorry mama.. duit raya dah dapat kan... huhu.. kalo biskut raya tu favourite aku untuk lakukan seperti tahun-tahun yang sudah.nak2 lagik tekap2 ikut acuan nya.. walaupun jenuh kemaen tapi.. hati senang, sebab nyer bila dah siap, ramai yang memuji kesedapan biskut raya tu... hahahaha kembang empis hidung aku waktu tu... :P

ada biskut limau, biskut nescafe, biskut sugi dan biskut cornflakes :) yummi2..dengar nama pun sedap.. tu belum rasa lagi kn.. :) hari khamis lepas, mama n ayah buat rendang n ayam masak tauchu, manakala adik2 aku lak.. mase last2 minit ni lah baru nak mengemas + menghias bilik masing-masing. aku pun tk terkecuali memdandan blik ku tu...

pagi syawal semalam dilimpahi dengan hujan rahmat.. walaupun kampung kedua nenek ku di kuala lumpur sahaja, kami tetap datang awal. Pagi-pagi ayah dah kenakan adik aku, suh bungun bersahur, terkebil2 mata diaorang, sambil membontot turun tangga konon nyer nak bersahur, hahahahaa... last2 mama cakap tak de... hehe... ngamuk masing-masing dengan ayah... hahaha..




tak muat ambik gambar sekeluarga sebb saiz badan adik2 besaq.. hahaha :P


aksi gedik kami ... mama & ayah mantain jer


nak bergambar dgn mama tomey gak.. :P


sila abaikan aku yg suke bergmbr ... :P


dan lagi..

esok kite sambung cerita lagi oke...

Tiada ulasan: