Khamis, 23 September 2010

hati terluka ke ni..? eh tak.. bahagia oke..


best ke bercinta? indah ke bercinta? yaa.. memang indah bagi yang menikmati nya,
yang kecewa pun tak bermakna anda akan kecewa buat selama-lama nya..
kena ingat bahawa mungkin yang kite temui itu bukan yang terbaek buat kita...
ketahui laaa bahawa jodoh sentiasa ada dengan kita..
sebab Allah dah tentukan dengan sapa kita akan temui satu hari nanti..

Ada juga dikalangan kita yang mungkin dihantui dengan kisah silam buat kan takut untuk menerima
"CINTA...."

Aku pernah nasihat seseorang yang bernama sahabat diwaktu sedih ditinggal sang kekasih...

" ko boleh lah cakap cam tu wanie..ko tak rasa, cube ko kat tempat aku.. baru ko tahu.."

Sapa kata..aku tak pernah rasai sume itu, malah lebih teruk lagi pun aku dah rasa.. aku pendiam, aku tak suke ceritakan masalah baik dan buruk yang aku alami, untuk apa? buruk kan nama pasangan kita..? masa bahagia, ada kita ceritakan semuanya? bila ditinggalkan .. mula lah keluar cerita itu ini...kan tak baik tu.. bagi aku menda dah terjadi, jadikan ia sebagai ikhtibar, biarpun bukan salah kite.. means muncul nya orang ketiga ataupun sebagainya.. ucapkan alhamdulillah.. kalo sayang kite sepanjang perhubungan dia tu ikhlas.. Allah akan tunjukkan balasan pada hambanya yang dikhianati.. jika jodoh dia bersama dengan orang lain berkekalan, kite lepaskan nya dengan rela hati..terimalah kenyataan bahawa dia bukan milik kita...kalo nama pun "buaya" terima lah akibat nyer setimpal dengan perbuatan dia..

Aku dah kenal berbagai-bagai ragam insan yang bernama "LELAKI", tak semua yang boleh terima baik buruk serta kekurangan kita.. cuma apa yang aku lakukan, aku cube buatkan yang terbaek dalam hubungan, insya-Allah.. kalo ada jodoh.. harap berkekalan..apa yang ada , aku dah bersyukur...
"Iya ke wanie???? .."
Waallahualam.........

mood : sentimentel lak.. yelah background gini... heheee

Tiada ulasan: