Khamis, 11 Februari 2010

Jejalan cuci mata dan shopping

disaat kita berdua bersama
memandang bulan terang
menyaksi bintang-bintang
kau seru akulah pelangi cintamu ~~~

Syahdu nya lagu ni kan... hmmm....
Actually hari ni aku tak pergi kerja terpaksa ambil EL (Emergency Leave) diatas sebab-sebab tertentu.
Semalam nya, rumah jiran kena rompak, yang mengerikan suami isteri kena tetak..
Mama cakap.. sebelah kaki hampir putus.. Aduh ngeri betul.

Okeh.Okeh...
Bila dah dapat gaji, yang mesti dan wajib dibuat adalah SHOP-PING. hehe..
tapi.. terus terang aku kata kan, kalau gi shopping, aku mesti nak pergi sorang-sorang...
Sebab aku ini, kalau memilih barang memang lama,
tak sampai hati buat kan yang meneman ni menunggu dan bosan..

Dah lama tak pergi Chowkit.. Cuci-cuci mata ni, tengok barang-barang murah...
Aku ni sederhana orang nya.. jarang beli barangan branded.. Maklum lah... tak kaya :P
Chow kit salah satu tempat favourite aku, selain SOGO, Jaya Jasco sebab nya tak jauh dari rawang tu... nak compare dengan tampat lain. adeh... jenuh nak pergi... (T__T)

Puas pusing-pusing kat chow kit tu..
Mak Aiii.... semua barang dah naik harga.. tak macam dulu..
kopak aku kalau nak beli ... huhuhu....
terkubur perasaan nak beli tudung-tudung .. too expensive... (T__T)
Tiba-tiba.. mata tertumpu kat PLAZA GM.. mungkin nama nya tak popular macam KAMDAR dan MAYDIN..
Apa yang pasti, tempat ini juga jual barangan secara borong...

Sungguh tak tipu .. aku berkenan .. nak-nak pulak aksesori wanita, dari rantai (yang panjang tu, gadis bertudung pun molek memakai nya), ke gelang tangan, cincin.. handbeg, payung botol, dan macam-macam lah..

dalam banyak-banyak tu.. mata aku tertumpu pada benda-benda chomel...
entah berapa kali aku pusing kat tempat yang sama...
Aduh.. tak leh jadi ni... iman tak kuat.. kena beli jugak...
hahaahaa...
nak tahu kedai apanya...



kan tak tipu memang chomel kan barang ni... in English "CARTOON PIN" .. tapi dia datang sekali dengan pelbagai bentuk serta corak.. ada jugak untuk dijadikan penyepit baju, sepit rambut serta megnet... aduh.. memang terliur aku tengok... hahaha...
Pe lagi.. belek-belek dan grab lah.. hahaha... tak tak curi okeh.. berbayar habis lagi...
memang murah.. yalah beli borong kenalah beli dengan banyak baru dapat murah..
Nak tahu harga nya, kena datang sana ye kengkawan.. (^__^)

okeh.. dah puas hati...
ni yang saya beli... Kalau tak salah ada 40 bijik kesemua nya...
hahahaa memang tamak kan.. :P


comel bukan. mesti nak pink banyak dari warna yang lain.. :P
buat kengkawan office... i'll give you... don't worry ok...

Sebenar nya, niat asal pergi chowkit tu .. nak beli baju kurung untuk pakai masa kenduri kawan nanti,
Entah macam mana menyimpang pergi beli benda laen..

Baju kurung tu dah ku gantung kat almari.. nanti masa pergi kenduri baru leh snap gambar.. hehe..



Cukup teruja tengok tudung Fareeda kat pasaran.. Nanti cukup bulan nak beli banyak-banyak...
Tak lupa.... Cantik kan (^__^)

1 ulasan:

мyΞ'™ berkata...

wanie!!!!
lame x jenguk blog wanieee...

wah wah...semangat beli!!!

eh, nnti lepak jom weekend!!
:)