Rabu, 10 Februari 2010

February...

Lama benar rasa nya tak update blog. mungkin sebab betul-betul kehilangan idea untuk dijadikan bahan cerita.

February...
Kini engkau datang lagi..
yaaa.. bulan ini adalah bulan penuh dengan kasih sayang...
eceh.. Tak, tak... sebenarnya bulan dua ni bulan kelahiran diri sendiri?
apa lagi kalau bukan hari berbahagia untuk si zodiak aquarius.
18/Feb/1987 ( tu tarikh yang tak penah aku lupa.. ye lah.. hari untuk mengumpul hadiah :P )

Mungkin sebab tu, tukar mood untuk lagi kat blog ini..
Santai.. dan penuh bunga-bunga cinta.. eceh...
Tak banyak perkara nak dikongsi kan..sebab muke tumbuh jerawat.. huhu... (T__T)

Berkemas.. itu memang hobi saya.. tak boleh langsung tengok bilik sendiri ni bersepah..
memang mulut akan jadi bertih padi.. hahaha...
tahulah kan bila berkongsi bilik dengan adik.. paham-paham lah...
kalau dia yang buat sepah.. saya pun termasuk juga.. :P


Masa mengemas tu..tiba-tiba terpandang buku diari usang terselelit dibelakang rak-rak buku..
aku capai...anggaran dah 5 atau 6 tahun usia buku ini..
dibelek-belek sehelai demi sehelai... seingat aku... sejak habis SPM aku mula menulis diari sebagai peneman aku
ada cerita lucu, sedih, geram termasuk jugak cinta...
terdapat beberapa keping gambar juga.. yang menunjuk kan yang dulu aku punyai insan yang amat aku cintai..
ooo tidak... berderai air mata ni bila baca yang mengguris kan hati ni...

terselit juga.. duit RM5 dan 50sen, plastik gula-gula, tiket wayang serta surat cinta dan puisi ..
yang pasti.. barang-barang yang ada tu.. semua nyer ada cerita disebalik dalam kamus hidupku..

"CERITA LAMA...." desus hati kecil ku...

Eceh... ter'over jap.. :P
Nak buat mood romantika sebentar...
Ayat ni di ambil dari buku diari masa zaman saya mude2 dulu... hehe...
tak ingat copy dari mana yang tahu... tersirat seribu erti bagi yang menghayati...

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Holding_hands_by_homarte-1.jpg Lovely image by MrHenryVanity

Love... Cinta.. Pyaar...aiyni..Amor..

Cinta itu banyak pengertian nya..
bagi yang mendalami..
Cinta adalah kawan sejati
yang telah mengenali kita dengan sebaik-baik nya
yakni sifat serta sikap baik dan buruk kita..

Setiap yang dilaku kan biarlah jujur,
kerana kejujuran itu adalah penting di dalam sebuah persahabatan..
Sebab, tanpa kejujuran hidup akan senantiasa menjadi bahan mainan orang.

Oleh itu, jangan tertarik kepada seseorang kerana paras rupanya...
kerana... keelokkan paras dapat menyesatkan ..
jadi tertariklah kepada seseorang yang dapat membuatmu tersenyum..
kerana hanya senyuman dapat membuatkan hari-hari yang gelap menjadi cerah...

Perlu kita ingat sesuatu perkara...
JIKA seseorang itu hadir dalam hidup kita
dan menjadi sebahagian daripada hidup kita..
TETAPI atas sebab tertentu dia terpaksa pergi..
JANGANLAH terlalu sedih.. TERIMALAH kenyataan itu
dan kita kena ingat... sekurang kurang nya dia pernah membahagia kan kita...

Perlu kita ingat sesuatu juga...
APABILA sinar baru hadir dalam kehidupan baru kita...
jangan sesekali cuba biarkan DIA berlalu pergi...
kerana jika DIA pergi tetapi bertandang kembali..
JANGAN berharap ianya datang pada kita semula..

♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥


Aku tutup buku diari ini..dan perlu buang buku ini.. sebab tak ada makna lagi bagi aku
rasa sampailah masa untuk aku lupakan segala kisah silam pada cinta yang tak kesampaian...
memang sukar untuk kita lupakan sesuatu yang pernah hadir dalam hidup kita..
nak lgi lupakan pada perkara yang pernah membuatkan diri kita bahagia, tersenyum, menangis, marah.. kerana CINTA itu buta..

yang penting benda yang telah berlalu pergi... biarkanlah..
JANGAN NANGIS......
ingat pada diri ini.. mungkin ada hikmah disebalik nya...
kalau kita nangis dan dapat putarkan balik pada masa silam tak mengapa...
tapi.. kalau nangis dan tak ada kesan pun tak guna juga bukan... (T__T)


" LOVE is a special feeling that can't be explained..
it's different to everyone...
But I believe if really love someone
You will die for it..."

outloveisperfect.jpg Lake image by Solitude_de_La

" Ya-Allah... KAU temui kan lah aku jodoh yang tak lupa pada pegangan agama nya, solat nya, ibu bapa nya..adik beradik nya.. sahabat nya serta kerjaya nya.. "

" Jika yang hadir kini adalah milik aku... ku mohon pada mu satukan lah kami disuatu hari.. kerana hambamu ingin benar mengecapi bahagia sebagaimana setiap insan mengingin kan nya.... Aminnnn... "

Saya sedey okeh !!! (T___T)

Kata Hati : " Semua cinta tiada penghujung nya...tetapi cinta kepada yang maha ESA adalah segalanya " (T__T)

Tiada ulasan: