Ahad, 27 Disember 2009

Ayong.. nak.."please.. please.. please..."


Hari ini, nak buka story tentang "budak kenit yang nakal". Pada pagi yang sepatutnya nyaman dan tenang, saya akan berasa sangat tenteram dan berbahagia, tapi hari semalam lain pula jadi nya, pagi-pagi jiwa dah kacau, sebab dikacau bilaukan oleh budak kenit yang paling dikehendaki ni, hehe.. Dah lah saya sepatutnya kene buat SOP ni, tapi semua kerja terbantut disebabkan c kenit syirah ni yang mengacau saya.. "aduh kakak kechik, pening pala ayong ari ni kakak". Paling membuatkan saya hot , bengang,bengkak dan pening mouse untuk laptop saya diambil nya dah diganti pula dengan pensel kontot yang saya berikan.. mana tak hot hati ni. Bila digertak mula lah nak lari lintang pukang ke arah mama saya dan buat muka seposen sambil menangis seolah-olah kita yang buat salah dengan dia, dan mama akan marah saya sebab buat dia menangis..aiiisyy...terkena i ni balik erk..

Mula-mula tu dia mahu jugak dengar cakap, tapi mouse kita ni juga jadi bahan permainan dia, very the noughty gurl budak ini,

"kalau di"zoom" mesti nampak perkataan dia buat, orang suh tulis

A,B,C dia ganti ngan conteng-contengan"


"dah malas nak buat, di goncang-goncang kertas tu.."

" uissh.. tak senunuh lah kakak ni duduk.. "

walaupun dia bukan adik kandung saya,tapi kami memang akrab macam kawan baik, gaya dan pertuturan nya seolah-olah seperti dia orang dewasa.. cayaaa laaa syirah, hehe... kan semua orang tahu yang dia ni memang pantang tengok kemera, hehe.. mesti nak snap picture..haissshhh... kalau tengok handphone ni, mengalah kan gambar saya sahaja,





aduhai... perasan lawa lah tu, ish2 tak pandai yang kecik yer, buat watak macam dewasa pula.. hahaha.. tapi chumel macam ayong kan.. kan .. kan...

kalau dulu, c kenit ni memang minat benar nyanyi lagu berunsur rancak, contoh macam lagu "boom boom pow" ganas kan , hahaaha siap gelek lagi, dashyat tul dak ni, hehe... pertama kali untuk hari ini.. sibuk je ganggu saya buat keje, tarik-tarik baju dan merengek-rengek.. issshh ngada betul budak kenit ni, saya dengan selamba nya jawab

"akak nak apa ni, along ada kerja ni kakak, nak buat kerja yang senang pun makan
masa berejam, akak nak apa" dia dengan buat muka
yang comel pandang muka saya


"ayong.. nak please, please please...cepat aaa"mula -mula wat macam confident..
bila kita tak paham, dia nak nangis

"aikk... menda nya adik...tak paham ayong??"

mama pun menyampuk, "dia nak lagu "jangan nakal" lah tu..."
jawab mama seakan nak marah

Salah saya ke sebab tak memahami bahasa budak kechik??? punya lah berkerut dahi saya ni, memikir kan benda pa yang dia nak kan tu, hehe.. kaco orang jee kann Sabar je laaaaaa

Tiada ulasan: