Sabtu, 16 Januari 2010

Berlaku Curang??? memang benci



Entry ini saya penah bubuh dulu.. tapi saja je bubuh balik ..sebab teringatkan abg angkat saya yang sepatut nya minggu depan melangsungkan perkahwinan tapi batal gara-gara si perempuan main kayu tiga..

Ramai kengkawan dia yang intip si gadis ada hubungan lain dengan lelaki tu.. tapi kerana cinta dia lansung tak percaya.. bagi dia tunang nya adalah lebih benar dari percaya mulut-mulut orang..si gadis dok kat kuantan dan dia dok terengganu.. jauh bukan...Mungkin dah tiba masa Allah nak tunjuk sapa yang benar dan sapa yang salah abg angkat nak cari punca sebenar dan sanggup minta cuti untuk intip pergerakkan tunang tersayang.
yang lebih memalu kan dan mengaibkan, abg angkat terjah rumah sewa tunang dia, nampak dua tubuh tanpa seurat benang di badan.. buat apa.?? hanya mereka yang tahu.. Kesian kat dia.. tak tahu lah macam mana sekarang ni... (T__T) empat tahun menyemai cinta, akhir nya terlerai begitu sahaja..

Semua orang mungkin pernah mengalami benda ini, atau mungkin lebih dasyat lagi kan.. (T__T)

Maaf ku telah menyakitimu
Ku telah kecewakanmu
Bahkan ku sia-siakan hidupku
Dan ku bawa kau seperti diriku
Walau hati ini terus menangis
Menahan kesakitan ini
Tapi kulakukan semua demi cinta

Akhirnya juga harus ku relakan
Kehilangan cinta sejatiku
Segalanya tlah kuberikan
Juga semua kekuranganku
Jika memang ini yang terbaik
Untuk diriku dan dirinya
Kan ku terima semua demi cinta

Jujur aku tak kuasa
Saat terakhir ku genggam tanganmu
Namun yang pasti terjadi
Kita mungkin tak bersama lagi
Bila nanti esok hari
Kutemukan dirimu bahagia
Ijinkan aku titipkan kisah cinta kita selamanya

bila dengar lagu ni, ketahui laaa aku mmg benci lirik lagu nyer... kekadang bile teringat balik kisah hidup aku... aku terasa geram, sakit hati dan benci sngt pada insan bernama lelaki.. kekadang diaorg bnyk tul alasan yg pada hakikat nyer ingin lepas kan kita... tpi cakap laa perkataan yang nk jaga hati kite "WANIE.. AWK TERLALU BAIK BUAT SYA" "SAYA RASA AWK BOLEH DAPAT LELAKI LAGI BAIK DARI SAYA" "SAYA SAYANG KAN AWK.. TAPI NAK BUAT MACAM MANA JODOH KITA TIADA" "SAYA TAK MAMPU BERIKAN KEBAHAGIAAN BUAT AWK" "AWK DAH BANYAK BERUBAH.. TAK MACAM DULU.." " SAYA CUBA SAYANGKAN AWK.. TAPI..."

bull shit laaa sume tu... geram giler bile ingat kan balik... sume tu alasan jer semata2... kalau sayang kan saya tak da nya awk nk tinggal2 kan saya ni... pas tu.. bile dah putus dengan perempuan lain.. nk terhegeh2 datang blik.. plsss laaa aku memang tak kan pandang daa... ingat aku ni tmpt pakai buang ke...n ingat aku ni tak da rupa ke nak carii yang lainn....
soorry... aku takkan kembali pada yang dah lukakan hati aku ni..tak kira laa aku sayang ke atau tak..
sekali dah hancur kan hati aku.. sampai mati aku ingat.. tak da peluang kedua untuk KAMU!!!!!!!!

ada satu kisah... dari luahan hati aku untuk sume... kisah ni mmg terjadi pada aku sendiri.. tapi terlebih dahulu aku nak minta maaf sekiranya.. ada terkait atau kecik hati...terasa nk tulis mcm cerita novel jp...

"Dulu.. aku ada kenal seorang lelaki dari kelantan.. dia menetap kat kl ni sebb dapat keje kat sini.. aku knl dia pon dah lame.. kiranya.. dia dah jadi kawan baik aku ..dia penah ceritakan kat aku.. yang dia ada kawan baik.. yg dia kenal dari kecik lagi.. tapi malang nya,.. lost contact.. aku tak ambik port sgt pon..yee lah cerita lama dia kan..

terus terang aku kata kan yang dia ni memang minat kat aku sebab kekadang bile dia wat lawak.. lawak nya seolah2 meluahkan perasaan kat aku.. aah... biasa r kan lelaki.. aku pon tk anggap pape sangat sbb mase tu aku baru putus cinta, malas nk cari.. sebab hati masih pedih lagi.. ( gilerr r .. bile ingat kan balik.. nk cekik jer ngan ex aku tu.. haahaha ).. 6 bln dia cuba tarik perhatian aku untuk terima cinta dia... dan akhir nya aku tewas... maksud aku.. tewas tu... dia cuba ambil hati aku.. dengan mmbawa aku jalan2 kat kampung dia.. (jauh tu sampai kelantan...)

aku betul2 rase hipokrit waktu tu.. ye laa .. gi sana aku pakai baju besar, tudung labuh .. semata2 nak ikut kehendak dia... klo korag nk tahu.. dia nya family mmg warak.. aku tk bermaksud kata kan diri aku ni jahil.. tapi tak de r berpakaian seperti tu klo kuar jln2.. bagi aku.. dia kan kawan aku.. tentu laaa aku nk jaga hati dia... fuhh.. mmg berdebar waktu tu...

sampai sane..sume berjalan lancar,nampak dari air muke mak n ayah dia tanda suka kan aku, tibe2 mak nya... kuar kan statement "wanie..ewann.. korang jgn selalu kuar sgt kt KL tu.. tk manis dipndang org lgpon kite ni org islam.. kalo nk selalu jmpa, ikat laa dulu.. " mmg terkejut aku dibuat nyee mase tu.. yelaaa tk da fikir sampai jauh tu..
nk ckp tk suke... bohong r kalo aku kata yang aku tk suke.. sbb aku nmpk tnda keikhlasan pada raut wajah dia terhadap aku, n aku terasa hati ni sedikit berputik untuk sayang kan dia..

sejak jumpa family dia.. kami mmg kerap berjumpa..boleh dikatakan dlm seminggu tu, 5 atau 6 kali jumpaa.. tpi yang pelik nya.. kami tak pernah declare pape.. ntah laa aku nk ckp takut, tak pon.. sebb dah kenal lama dgn dia.. ermm mungkin sbb dia tk mule kan dulu kot.... yang buatkan aku jatuh hati dengan dia, dia tak penah merungut, sanggup korban kan masa, wang dan tenaga.. tu yg wat kan aku sygkn dia..

aku ingat lagi..mase last jumpa,time tu aku nak turun dari kete dia tetibe terpancul ayat dari mulut aku..
"awak.. saya sayang kan awk..". dia memng terkejut waktu tu.. yee laaa aku tk penah kuar kan statement mcm tu seblum ni.. aku bkn jual mahal tapi ingin mengenali.. sebb aku sedar sapa diri ni... betul sumpah.. aku amat menyaygi dia waktu tu.. aku nmpk...dia senyum.. dari air wajah dia mmg terharu sgt.. aku tutup pintu kereta.. lambaian tangan ku berikan tanda lega dari hati..

tetiba dapat msg dari dia yang berbunyi..

"wanie.. saya sayangkan awk jugak.. sya betul2 terharu tadi bile ayat tu akhir nya awk kuarkan.. rasa tak mahu blik pon ada... hehe"

bile baca msg tu rase nk tergelak pon ada... aku pon balas...

"gatai.... mcm ni tak mau laa ckp lagi... karang awak tak mo blik.. hehe.. "

dalam hati ni.. mmg benar2 rasa dihargai.. mungkin sekali lagi Allah nk bukakn pintu hati ni menerima insan yang bernama lelaki..aku nangis wartu tu, tanda bersyukur sbb dapat lelaki yang betul2 sempurna dimata ku..

Keesokkan hari nyaa, aku terima msg dari dia.. dia cakap ari ni dia keluar ngan kawan baik dia datang dari johor..aku pon bls laa

"hati2.. jgn gatai2 yer.. nanti sya tak mo kawan ngan awk lagi..huhuhu "

tetibe rase berat sgt hati waktu tu.. aku tk pulak terlintas nk tnye.. kawan dia tu lelaki atau pmpuan.. sbb aku percaya dgn dia.. tpi biarkan jer.. selama ni pon aku tk pnh tnye dia kuar ngan sapa n kat mana.. yg pnting dia selamat..

tapi... pelik sgt ari tu, aku tunggu dari pagi smpi mlm.. tk de 1 msg n pnggiln dari dia.. mule2 aku nk tunjuk ego gk.. biarkn jer... ye laa dia jmpe kawan lama.. mesti lupakn aku jp.. yg pada hakikit nya.. dia tk pnh wat cm ni.. huhuhu... sedey pulak..last2 seblm aku tidor.. aku dengan nada merajuk pon tulis r msg..

"kuar ngan pmpuan r tu... smpi kite pon tk ingat kn.. huhu.. tkper laaa nk tidur dulu.. selamat mlm.."

terus aku silent kan handphone... n tidur..

pagi esoknya aku terima msg dari dia...panjang... terkebil2 mata aku tgk...ye laa bru bgun waktu tu...

assalamulaikum ..wanie... maafkn sya.. sya tak bermaksud nk biarkan awk tertggu2 pnggiln dari sya.. mgkin awak kecik hti dgn sya kn... semlm.. sya tk kuar gi mana2 pon.. ada kat rumah.. sengaja tak jawab pnggiln n msg awk.. maafkn sya.. sya betul2 buntu waktu ni.. mggu ni sya bz sikit dengan keje.. n mungkin tk dpat jumpa n msg awk..mggu dpn bile dah settle sume keje.. kite jumpa.. harap awak phm.. byee waslm...

klo korang r kat tempat aku.. per korang rase?? sedey weyy.. pe dose aku smpi tetibe dia berubah?? tapi.. aku cuba kuat kan semangat.. aku bls msg dia..

" waslm... tak per.. awk settlekan sume keje awk tu.. saya tak mahu awak buntu.. nnti klo rindu msg r sya.. jga diri n keshtn yaaa...byee waslm..."

yaaa.. mmg aku nangis waktu tu... tak tahu nak cakap per...rase tertipu, kesian.. ntah laaa.. biarkn mse tu cpt berlalu..aku ingin benar mngetahui nya..
tapi.. malam tu.. tetibe aku dpt pnggiln daripada dia.. Ya-Allah.. seronok nya.. dia nak jumpe aku... tanpa bersolek.. aku bersiap ala kadar je.. n jmpe dia..
dari jauh aku nmpk kete dia n lmbaian tgn dia.. aku pon msuk dlm kete.. tetibe hati ni rase sebak..aku pon tk pasti knp tetibe perasaan ni mnghantui aku... tpi.. aku try cover lagi..
dia tak mcm selalu.. yg bnyk berckp.. tpi kli ni diam n terus memandu.. aku pon tk thu kt mne dia nk bawak waktu tu.. last2 aku terpndang bhagin kerusi blkng kete dia..ada bantal, selimut, bear yg aku bg n beberapa beg ...
aku terlintas bertanyaa..

"awk nk sewa bilik ngan sya ke sampai bnyk barang awk bwak ni...ooo nkl yer.. nk dok dgn sya..hehe" dia cume senyum jer...."

lama dia diam kan diri.. last2 dia ckp... "pasal barang ni laa sya datang nk jmpe awk.." mmg berdebar dan nak tahu perkara yang sebenar huhuhu
dia tarik nafas pnjg... n mule cerite... Ya- Allah... aku betul2 tak tahu.. yg dia nk balik kelantan rupanyaa.. knp dia harus rahsiakn perkara ni kt aku... dia ckp.. tawaran dia untuk transfer ke kelantan diluluskan.. dia buntu nk pilih samada nk gi atau tak... tpi akhir nye dia mengalah.. dengan alasan nk jga fmily dia.. Dan aku... aku ni mcm mne?? nk biarkan terkontang kanting seorg diri... aku tk suke jawapn tu.. aku mmg nangis.. nk thu nk kata gembira atau tak.. sbb aku bru luakn perasaan pada nye 3 ari sblm mlm kejadiannn...

dia pegang tgn aku ... dan berjanji tunaikn janji dia.. nk jadikan aku tunang nyaaa supaya aku tk buruk sangka diatas kepemergiaan nyer... aku redhaa n cube senyum.. tpi tawar, hati ni terasa pedih tk terkata..
sejak dua hari dia pergi.. aku betul2 rase sunyi.. jarang dah kami berbual n msg cm dulu.. sbb seingat aku dulu.. kakak dia penah ckp yang dia tak suke adik dia msg2 n call2 selalu... atas alasan tk manis.. jdi aku pendam kan perasaan ni walau rindu yg makin menebal...

mlm tu dia call aku .. dia ceritakan lagi sbuah cerita yang mngejutkn aku.. nasib baik aku tk sakit jantung dgr cerita dia tu.. huhu.. dia ckp kawan baik dia.. dak pmpuan tu dah balik.. cara dia ckp.. dia benar2 rase gmbira bile tahu dak tu blik... dan aku... knp aku rasa sedih n terasa semakin jauh dari dia... nk lgi bile dia sentuh bab yang benar2 wat aku terasa.. dia ckp.. mak n kakak dia minta pertolongan dri dia untuk hntar gi kje n balik keje... tetibe buat kn hati aku betul2 panas.. mana tak nya..dia pulak mengiya kan jer.... yee laaa sebln dua leh lagi kawan.. klo 3, 4, 5 bln.. korang rase ada perasaan kawan tu lgi ke... aaahh tak percaya aku.. dia lak taburkn dgn kata2 n janji manis kt aku.. ye laa kami rancang nk bertunang.. aku try nk lepaskan dia tapi dia tak mahu... malm tu akuu tidor dgn hati yg sakit sekli

Ntah laaa.. mase keesokkan ari nya... terdetik nk gi KL sentral sbb nk beli charger hp..sbb charger tertggl.. aku takut dia call aku tk dpt.. lalu aku putus kn untuk beli kt situ..
pas beli.. aku gi kedai buku.. tgk2 ada majalah menarik untuk dibeli..pas beli.. aku turun dari escalator tu..
tpi aku btul2 terkejut.. aku nmpk sekujur tubuh yang benar2 aku knl... Dia!! mmg Dia yang aku nmpk,... senyumn n raut wajah nya aku bnr2 ingat...tpi sapa kat sebelah dia tu..??? seorg pmpuan bertudung labuh n mengenakan jubah.. aku nmpk name tag student dari sbuah University.. yang lebih memeranjatkan aku.. diaorg kelihatan betul2 mesra.. berpegangan tangan.. n diaa.. dia mencuit pipi gadis tu..yg aku pasti mereka bkn muhrim... klo ikut kn dgn sifat keperibadian dia..mmg aku tk percaya smpai hati dia wat cm tu..huhuhu...

geram, marah, tu yang terlintas dlm hati ni....
aku tanpa berkira.. terus berhenti betul2 depan diaorang...aku cume cakap... "TERIMA KASIH......" dia benar2 terkejut waktu tu....mana tak nya.. mungkin ingat aku nak serang dia... tapi AKU??? AKU rase puas walaupon pendek jer kata2 itu.. sbb tu je yang dpt aku gmbarkan perasaan aku.. aku berlalu pergi tggl kn dia.. aku nampk dia terpinga2.. pmpuan tu lak cm blurrr... bengong... aku dengar dia jerit n pnggil nama aku... aku gi n wat tak tahu jer.. terus ke LRT putra n punch kad terus menuju blik umah mkcik aku...dlm hti ni ckp "padan muke ko.. aku dah dapat punca sebnarnya.."

aku benar2 rase tertipu.. n tertanyaaa... pe motif dia wat aku cm ni.. ???? dia ckp dia gi kelantan.. tpi yang aku nmpk tu sapa???? hantu??? terasa bodo bila ditipu mcam ni... msg2 n pnggiln dia aku tk jawb lngsung... geram, mcm2 nk ckp... tk perr laaa ari ni ari ko.. akan dtg hari aku lak..."

ps :- jgn terlalu mudah percaya kan org.. kekdang yg baik tu laa yang tak leh percaya...

8 ulasan:

aku zaty berkata...

slam singgh..

urm..
kisah sis nie mmg sdih sngt2..
harap sabar oke..
prempuan yg baik hnya utk lelaki yg baik..
dye bukn lelaki yg baik n xlayak lgsg utk sis..

hurm..
lelaki skrg sush utk dipercayai..
sy pown pernah kene tipu hidup2..
mmg pedih tp ape bole buat..
redha je laa..
T_______T

cintaqaseh berkata...

sedih lah cerita...uiishhh...sakit nya hati bila dicurangi..moga kamu tabah..=)

noor afzan berkata...

touching nyer..
tu bini die kot..
sanggup dia tipu hang..
dah la siap bawa balik kampung..
haisshhh`

erin myth berkata...

aiyookkk wanie.kan suda pesan jgn igt lagi same mamat tuh.

mmg nk kene blasah die ni kalo wat wanie lagi.huh mcm bagus jaa?hensem sgt ke smpai nk kenakan membe i?

wanie™ ◕‿◕。ღ berkata...

huhuhu.... zatu, cintaqaseh, afzan n reen.. tq bebyk for da support.. yg pergi tu.. let it go...kn...wanie pon tk pun pk lgi.. huhu...

reen biasa r ni reen kekadang org emo... huhu..
(T___T)

erin myth berkata...

hihihhihi agak dah sti ngah emo la tuh
sentiase igt ok
"pompuan baik untuk lelaki baik"
so klau kite xde jdoh ngan die maknenye die tuh jahat.huh

ejaa berkata...

wanie, sabar eh.
ape yang berlaku ade hikmah nya.
lagi pun, bagus jugak awak tak dengan dia kan???


tapi kesian jugak dengan abg angkat awak tu..
moge die pun tabah dengan dugaan ni=.=

wanie™ ◕‿◕。ღ berkata...

betul tu ejaa... harap dpt jumpe yg terbaek akan dtg kn.. aminnn.. :)