Isnin, 18 Januari 2010

Suka mengarah?? diarah?? terarah atau tak tentu arah??

tarik nafas panjang ~~~
Fuhhh~~~

cute Pictures, Images and Photos

Tak tahu semenjak dua ni asyik nak marah orang jer, haisshhh... nak datang bulan ker apa saya ni... Sila abaikan perasaan anda di luar ok. Baek...

Semalam dapat warning from HR sebab nya saya menggunakan printer dan print out mobile phonebill tanpa kebenaran kata nya. Actually saya nak print out from 21st floor kat department saya, entah macam mana silap setting, tunggu punya tunggu tapi kertas tu tak mahu keluar-keluar.

"Ceh... tak guna punya printer", marah dalam hati
" tak apalah nanti hari rabu baru print out n pass to my boss minta dia sign", tambah saya dalam hati lagi.

Saya terus kemas-kemas barang dan bungkus laptop sebab dapat invitation kena pergi meeting kat telekom tapi entah macam mana berdetap hati ini seolah-olah ada yang tak kena sahaja. kenapa ya.. uhuuhuhu... mungkin perasaan kot malas nak ingat sangat..

Habis meeting awal, saya tak terus balik dekat office Taman Tun tapi terus balik rumah. Balik tu buka laptop kot-kot ada kerja perlu diselesai kan.. but OMG... i got warning from HR person... atas kesalahan menggunakan printer bukan tujuan kerja... Speechless kejap (T__T) orang lain guna boleh i guna tak boleh yaaa.. Merajuk tak mahu dah guna lagi.. Janji~~ (T__T) Okey.Okey cukup . tak sangka kertas tu keluar kat 19 floor... huhuhu... sedey..(T__T)

Just refresh benda yang yang berlaku minggu lepas, meeting yang sepatut nya berjalah pada pukul 3 petang tapi kelewatan atas sebab masing-masing datang lambat. but I tak pernah lewat tau. sebelum timing yang sepatutnya i dah duduk dulu tanpa dipelawa. hikhik... pukul 3:45 pm baru bermula, saya pun tak tahu kenapa masing-masing yang join meeting tu panas baran. adeh... dia suruh dia. dia merngarah dia untuk buat presentation. entah lah. but saya diam saja. tak mahu keruh kan keadaan. tiba-tiba terpacul satu statement dasyat seolah olah mengarah dari mulut salah seorang ni.


"I dah instruct u untuk buat benda ni"
"Sorry ok, I'm not your staff, buat apa i buat kerja yang bukan i yang kene buat" tambah satu suara seakan marah tapi pandang muka saya.

OMG... jangan pandang saya macam tu, bukan saya yang kata menda tu. Balik kang. Just kick off meeting. jangan emo sangat. dah habis masing masing balik okeh. (T__T)

Memang semua orang tak suka diarah. tapi kalau mengarah entah lah...Boss saya selalu cakap.

"wanie u ni baik sangat lah sebab tu semua orang berani buli u.
mengarah u buat kerja sedang kan itu ukan kerja u. "

Diorang kalau menyuruh bukan main lagi "wanie tolong i" wanie buat tu" "wanie buat ni" saya tahu kekadang saya ni terlalu overdose bila buat kerja tak membantah tanpa ambil tahu skop kerja sendiri yang macam mana tapi sekarang tak boleh macam tu. kekadang saya benar-benar tertekan. nampak sangat ada sahaja muka -muka yang nak membuli. Benci sungguh. nasib baik boss saya baik hati tak pernah pun buat macam tak macam tu. orang lain buli staff anda sampai rasa kepala ni dipijak-pijak.. Adeh.

Lepas ini nak jadi garang boleh????? Just tegakkan keadilan pada benda yang benar sahaja.

Tiada ulasan: