Khamis, 28 Januari 2010

wanita dan kecantikkan tak dapat dipisah kan...

Pompuan dan kecantikkan memang tak dapat dipisahkan,sebagaimana kita dengan technology yg terus berkembang pesat ni.Tak. Tak. Tak pompuan dengan shopping pun tak dapat dipisahkan... hikhik~~

Pejak celik-pejam celik usia terus meningkat tahun demi tahun.tahun ini, genap lah umur ku 23tahun, yaa aku sudah tau nampak nya, dan dah sesuai jadi bini orang kan hahaha.. Dulu budak comot plus gedempoll huhu.. sekarang tak lagik, tak mahu jadi macam dulu, orang pijak-pijak pala ni (kena buli) nope.. tak mungkin ada yang berani kenakan sekarang.

Masa untuk manja kan diri!!!!!!! Ya.. semalam aku pas balik dari meeting aku teman member aku wat facial muke padahal dalam hati nak try tapi takut, sebab kengkawan cakap diorang akan korek-korek muka kita ni.hahaha.. aku tahu muke ni banyak benar jewarat. Klo aku wat facial, agak2 kan 2 jam pun tak habis lagik kn,.. hihihi…

Punya lah lama kakak salon tu bagi explaination kat aku suh try jugak, sebab dia kata waktu umur gini dah sesuai benar untuk manja kan kulit, dia cakap nanti kalau nak kawin senang sebab kita dah biasa dengan benda-benda alah tu. Lama gak aku pikir, dan memandang kan aku tawar menawar dan akhir nye dia bagi kurang sebanyak RM40 . hah!! Aku just ambik basic facial saja. Just nak try, kalau bagus leh wat selalu.. hikhik :P

“Malini, please do it for me” kata kakak tu pada staff dia..

“Mak aaiii!!! Tak kan nak suh nyah ni wat muke aku” jerit hati kecik ku..

“I never want her, huhuhu” mencebik aku tanda tak setuju

“trust me… I boleh buat u jangan takut,” sekali tengok macam pompuan asli, tiba2 bila mata aku ni tertumpu kat leher dia rupanya ada halkum… cam ne tu cik kak.. tak mo deh… hehe..

nasib baik bukan dia yang kena buat kalo tak i balik terus ... huhuu.....

Terus terang masa buat tu, sakit gak muke ni, digodek-gogek dengan kuat nya…ditayang untuk buat stim, then massage . sampai cik ni tertido mana tak nya… diurut2 syok tul hikhik…

Proses pertama dia akan cuci muka kita ni, n then halakasn muka dekat tempat stim tul, sambil tu dia akan ambil alat penguntil jerawat, dan korek segala benda yang tak patut ada kat muka tu. Merah-merah muka aku ni, siap nangis lagik… tu yang tak tak boleh tahan tu.. hehe..

Dan siap semua tu. Dia wat massage kat muka, kekadang kalau kulit kita ni sensitive, Pas wat facial segala jerawat mawat akan keluar sekali banyak.. pada pandangan positif elok gak sebab ianya tak akan keluar lagik jerawat tu. Tapi yang perit nya.. huduh kejam r muka korang… huhu yang aku ni tak tahu r pulak.. huuhu..

Dan last step, dia akan cuci muka kita sekali, then wat massage.. cam gini..

Chewah, yang besh.. pas siap sume, I try tisu sebagaai bahan bukti kulit licin … lurut kejap jer tisu tu… hahaha… sengeh sorang2 bila wat aksi tu, ye lah kono r katakan bab2 ni… hehe… janji kat diri nanti aku nak buat 2 minggu sekali, dari duit habis beli baju, kali ni nak ubah arah untuk kecantikkan.... okeh kan, caya lah… hikhik…


Pas ni nak try ni pulak "gold facial treatment" :P

p/s : kena hati2 dengan produk kat luar sana, takut memberi impak pada kulit muke kalo salah pilih.. ingat tu… (^_^)

8 ulasan:

shahrinabd berkata...

pengalaman pertama ye?...

sy pon dah lama x gi facial sbb rasa mcm cantik je. Hihi..teringat dulu gi facial,kawan sebelah sampai berdengkur. Huhuk...

wanie™ ◕‿◕。ღ berkata...

ha'ah pertama, hehe...

takut sebnr nye.. sib baek muke cun kn tk yah gi facial selalu...
pasal dengkur tu,.. klo dengkur tu tk senunuh nyer perangai tu.. hihi

kuyam berkata...

fcial plg best bila smpai tertidur .hehe

cik.pija berkata...

best nye wanie..
nk try
huhuhuh.Tp salu x de kawan nk g same.
g sorang malu lak.
kalo g ngan bf, lagi la x bole!

Jawa a.k.a USERMODE berkata...

wah wah..facial? isk isk. kalo aku gi facial, kompom amoi yang buat treatment tuh marah gile dan berenti kerja. muke tak pernah dijage. hua hua hua~!!

wanie™ ◕‿◕。ღ berkata...

kuyam @ tu lah sib baik kite tak tdo lena.. mana tak nyer... kena tonyoh muke ni :P

wanie™ ◕‿◕。ღ berkata...

ejaa@ moh lah kite gi sama.. mne tahu dpt kurang.. besh tau... muke jdik selembut sutera.. eceh... :P

wanie™ ◕‿◕。ღ berkata...

Encik Jawa : hahaa.. normal lah tu jawa, pas mandi pon tak penah pakai bedak kn.. ni pe ntah lgi wat facial.. hikhik :P