Sabtu, 7 November 2009

10 lelaki idaman wanita..?? Anda tahu tntang ni??

Aku golek2 kt tilam n mengadap laptop sambil tu pkir2 nk update per lgi untuk ahad ni....Search google...tgk blog2 org.. tgk jualan murah (baju, kasut, shawls, tudung CT ker) kot2 nk beli by online lgi ke.. ( "hahaha.. sempt lgi.. :P ")
tetibe pndangan aku terhenti beberapa topik menarik kt cini... al maklum r... kaum pmpuan.. klo tk pasal fesyen, design2 or decorate umah, shopping, mesti suke cerita tntng pasangan masing2 lt ruangan forum...

terus aku dpt idea nk tulis per kli ni... korang selalu fikir.. klo lelaki idaman seorg pmpuan tu mesti r handsome, seorg yg tggi n pling pnting ada DUIT kn... tu mmg tk di nafikn .. klo ikut kn aku pon nk gitu gak...biar r cntik di dlm mahupun diluar.. sebb leh wat kite rasa disygi, dihargai, dan diawasi dgn sepnuh nya...tpi korang tahu ker sifat LELAKI IDAMAN SEORANG WANITA itu?

Seorg yg bercita2 tggi.. tpi tk mo pada omongan kosong..cita2 tu tk leh r yg melalut.. tpi cita2 untuk masa hadapn.. atau lain kata erti... berpndangan jauh .. pmpuan suke tau...

Seorg yg tk malu untuk berkata :- "Saya minta maaf... " "saya yg bersalah.. atau erti kate lain.. bkn seorg yg egois tau... aku mmg berkenan lelaki gini... :P
Seorg yg tidak mudah percaya dgn kate2 org lain... ni yg pling pnting.. klo sorg tu lelaki gentleman yg pnting kne selidik dulu tau.. jgn main redah jer nk marah2 jer klo tk thu jln citer yg benar kn, kn..

Seorg yang soleh... taat pada agama.. leh jdi pnduan untuk mse akam datang..

Seorg yang membuat sesuatu,misalnya melaksanakan impiannya, dengan bersungguh-sungguh dan apabila berjaya, dia menghadiahkan setinggi-tinggi perhargaan kepada orang-orang yang membantunya.

Seorg yang mudah tersenyum, merendah diri dan mesra dengan sesiapa sahaja tanpa mengira darjat dan kedudukan.. mksudnyer tk berlahak r... huhu

Seorg yang melihat kesilapan diri sendiri sebelum melihat kesilapan orang lain.

Seorg yang sedia mencurahkan wang, masa dan kebolehannya kepada orang lain tanpa memikirkan balasan.

Pada yg dah kawin..mestilaa seorg yang sentiasa berusaha untuk menjadi contoh terbaik kepada anak-anaknya daripada hanya beromong kosong mengenai hal tersebut

Seorg yang membawa anak-anak ke rumah ibadat, bukannya menghantar mereka ke sana. pnh gak mmber aku cm ni... ayah nyer hntar anak isteri gi masjid.. dia tak join solat sama.. tk baik mcm tu.. huhu

korang bace ada tak tersenarai hnya untuk lelaki yg kacak, tampan n kaya?? tk da kn.. huhu... pape pon..ni sekadar pndapt aku r untuk same2 kite renung kn, n pada kaum lelaki yg tgh baca ni.. amati r bersama.. tk bnyk sikit.. kekdng boleh mengubah n pnduan pada untuk diri jdi yg lebih
sempurna ..btul kn.. (^_^)

Tiada ulasan: