Sabtu, 28 November 2009

Burung Merpati

Burung kakak tua...
hinggap dijendela............ uweeekk.. tk sedap tul aku nyanyi...
hehehe

saje jer nak hibur kan hati ni.. yang aku sendiri tk pasti gembira atau tak...
yang penting aku try back to normal.... peace..........

bile tgk kt tingkap.... bnyk tul burung pipit ngan gagak.. yang nyebuk2 jer dating2 depan aku...
baling racun tikus kang baru tahu... hahaha...

aku tk minat burung jenis cam tu...nk thu burung per yang aku syuke....
jeng.. jeng .. jeng ni dia...



burung ni mmg sgt famous dari zaman rasullah lagi... yang aku maksud kn ... adalah burung merpati...

nk kongsi cikit tntng sejarah burung merpati ni :-

Ketika Nabi Muhammad s.a.w. bersembunyi di dalam gua Tsur bersama Abu Bakar, mereka nyaris dikesan oleh kaum kafir Quraisy yang ikut mengejar. Mereka diyakinkan oleh sarang labah-labah yang dianyam kemas di pintu gua dan burung merpati yang bersarang di dalam gua tetapi tidak mengeluarkan bunyi(sebagaimana lazim, burung merpati berbunyi jika ada manusia berhampiran mereka)

betapa baik nye burung ni... tu yang wat kan aku suke...


korang oenah tak ngar cerite tengtang burung ni jadi posmen....aku pun syuke sgt2...
tapi tk thu laaa kesahihan nyer... ada jugak cerita zaman nabi dulu... buruung ni jadi pengantara surat ...
macam ni kene research ni...hehe...
per yang penting... aku mmg minat BURUNG MERPATI...

sekian.........................

Tiada ulasan: